Mina älskade katter och mitt odlande är inte bara något som jag tycker om att sysselsätta mig med. Det ökar även min livsglädje på olika sätt. Många i min omgivning har påpekat att jag blivit mycket gladare sedan jag blev kattsambo. Det är faktiskt bevisat att båda mina intressen ökar halten av ozytocin "Må bra-hormon" i kroppen. Det i sin tur sänker halten av stresshormonet kortisol. Att klappa en katt eller hund sänker blodtrycket och man har kommit fram till att människor som lever med djur drabbas mer sällan av hjärt- och kärlsjukdomar än de som lever utan djur. Allt oftare har man idag katter och hundar som sällskapsdjur på äldreboenden som sällskap och stimulans. Att vistas i naturen är också bevisat positivt för hälsan och själen. Om du tar en promenad i skogen eller är hemma och påtar i trädgården spelar ingen roll. I Alnarp utanför Malmö driver man en rehabträdgård framför allt för personer med stressrelaterade problem. Många patienter berättar om det positiva i att få vistas i naturen och pyssla i trädgården.Själv njuter jag av att gå ut på balkongen, vattna, plocka bort vissna blad, lukta på blommorna och provsmaka en egenodlad tomat.

17 aug. 2012

PRomotion EXPO - mässa med jobbet












Hemma efter en lååång, intensiv, men kul dag på Elmiamässan i Jönköping. Jag var där och besökte PRomotion EXPO med jobbet. Letade inspiration, kollade in konkurrenter och käkade godis :-) Mobilen åkte upp här och där och fångade lite bilder.

Det var bara att ta en påse och plocka i godislådorna
och en tablettask med kattfoto på slank såklart med i fickan.

KEBACK - En av jobbets egna montrar.
Henrik kliar sig i huvudet och verka
tycka att kunderna ställer kluriga frågor.












 

Några av de julslipsar, som jag designat under åren,
fanns med i Kebacks monter.













Det blev en hel del godis i kassen med hem också. Jag kunde ju inte låta bli att ta smakbitar här och var, speciellt när en godisförsäljare hade montern snett mot en av våra egna. Dessutom träffade jag en fd kollega, som börjat i godisbranschen. Vilken lyckost!

Även här lite smakprover.
Lyckades inte flirta till mig en godissäck av L-G,
som jag arbetat med tidigare.
   
Axel & Morin är jobbets företag, som bl.a. säljer
usb-minnen, iphoneskal m.m.

 

Förstahjälpenkit för hundar och katter, ett hand- och fotkit och en liten solcellsladdad ficklampa hamnade också i kassen och lite småkrafs, sådant som jag är rätt trött på vid det här laget. Har jobbat med reklamprylar i över tio år nu, så nyckelringar och keycoins känns inte så kul längre.

Nostalgikänsla-
Datorväska ála TOY.

Fötterna känner verkligen av dagens strapats och värker ordentligt, men jag hoppas att en del designidéer, som jag hittade, stannar i skallen och kommer till användning framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar